Календарно-тематичне планування

 

 

Календарно-тематичне планування з української мови для  5 класу

за новою програмою

 

Кількість уроків – 122                                  

І семестр

ІІ семестр

Розвиток мовлення – 31

Усний переказ

Усний твір

Контрольних робіт – 8

Діалог

Читання вголос

Контрольний переказ – 2

 

 

Контрольний диктант – 2

 

 

 

Українська мова. 5 кл. : підруч. для закл. заг. серед. освіти / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. — 2-ге вид., доопрац. — Київ : Генеза, 2018. — 208 с.

 

з/п

Зміст  уроку

К-ть. год.

Дата

Примі-тка

  1

Вступ. Значення мови в житті суспільства. Українська мова — державна мова України.

1

 

 

2

Розвиток мовлення.   Загальне уявлення  про спілкування та мовлення. Види мовленнєвої діяльності.

1

 

 

3

Розвиток мовлення.  Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування.

1

 

 

4

Розвиток мовлення. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул).

1

 

 

 

Повторення вивченого  в початкових класах. Текст. Речення. Слово

 

5

Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок, план тексту. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення.

1

 

 

6

Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту.

1

 

 

7

Розвиток мовлення. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту,  мікротема. Простий план. Будова тексту; абзац.

1

 

 

8

Розвиток мовлення.  Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). Особливості будови опису предмета (тварини ).

1

 

 

9

Розвиток мовлення. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом.

1

 

 

 

Лексикологія

 

10

Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова

1

 

 

11

Використання  багатозначних слів у прямому й переносному значеннях

1

 

 

12

Лексична помилка та умовне позначення її. Тлумачний словник.

1

 

 

13

Групи слів за значенням: синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів.

1

 

 

14

Групи слів за значенням: антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів.

1

 

 

15

Групи слів за значенням: омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів.

1

 

 

16

Розвиток мовлення. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього сти-лю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом).

1

 

 

17-18

Розвиток мовлення. Контрольна робота. Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом).

2

 

 

19

Розвиток мовлення. Аналіз переказу.

1

 

 

20

Пароніми. Ознайомлення зі словниками паронімів.

1

 

 

21

Контрольна робота. Повторення вивченого в початкових класах. Лексикологія. Тест.

1

 

 

 

Будова слова. Орфографія

 

22

Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова

1

 

 

23

Спільнокореневі слова й форми слова.

1

 

 

24

Незмінні й змінні слова.

1

 

 

25

Розвиток мовлення. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й вираз-ності (у художньому стилі).

1

 

 

26

Розвиток мовлення.  Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини).

1

 

 

27

Правопис значущих частин слова.

1

 

 

28

Правопис значущих частин слова.

1

 

 

29

Написання префіксів пре-, при-, прі-.

1

 

 

30

Контрольна робота. Будова слова. Орфографія.  Тест.

1

 

 

 

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

 

31

Звуки мови і мовлення. Голосні і приголосні звуки.

1

 

 

32

Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі; вимова звуків, що позначаються буквами г і ґ.

1

 

 

33

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. Звукове позначення букв я, ю, є, ї та щ.

1

 

 

34

Фонетичний розбір слова.

1

 

 

35

Склад. Наголос. Словник наголосів.

1

 

 

36

Орфограма. Орфографічний словник. Орфографічна помилка, її умовне позначення.

1

 

 

37

Основні правила переносу.

1

 

 

38

Вимова  наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів, перед складом з наголошеним [у]  в коренях слів.

1

 

 

39

Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Орфоепічний словник. Орфоепічна помилка.

1

 

 

40

Повторення вивченого про голосні звуки.

1

 

 

41

Контрольна робота. Звуки мови. Голосні і приголосні звуки. Вимова та написання голосних звуків. Основні правила переносу. Тест.

1

 

 

42

Розвиток мовлення. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму.

1

 

 

43

Розвиток мовлення. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

1

 

 

44

Розвиток мовлення. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом  «Чому потрібно захищати слабших».

1

 

 

45

Розвиток мовлення. Аналіз письмового твору.

1

 

 

 

Вимова приголосних звуків

 

46

Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків.

1

 

 

47

Спрощення в групах приголосних.

1

 

 

48

Спрощення в групах приголосних.

1

 

 

49

Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків. Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]; [о], [е] з [і]; [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів

1

 

 

50

Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з], [ц], [с].

1

 

 

51

Основні випадки чергування у-в, і-й, з-зі-із.

1

 

 

52

Вимова і правопис префіксів з- (зі-), с-, роз- (розі-), без-.

1

 

 

53

Розвиток мовлення. Усне розмірковування про красу й милозвучність української мови.

1

 

 

54

Розвиток мовлення. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови.

1

 

 

55

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Правила вживання  м’якого знака.

1

 

 

56

Контрольна семестровий диктант.

1

 

 

57

Аналіз семестрового диктанту.

1

 

 

58

Правила вживання апострофа.

1

 

 

59

Правильна вимова та написання слів з апострофом.

1

 

 

60

Подвоєння букв на позначення  збігу однакових приголосних звуків.

1

 

 

61

Повторення вивченого про приголосні звуки.

1

 

 

62

Контрольна робота. Приголосні звуки, їх вимова і написання. Тест.

1

 

 

63

Розвиток мовлення. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування.

1

 

 

 

Відомості з синтаксису й пунктуації

Словосполучення. Речення

 

64

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення.

1

 

 

65

Головне й залежне слово в словосполученні.

1

 

 

66

Речення, його граматична основа.

1

 

 

67

Речення з одним головним членом.

1

 

 

68

Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні.

1

 

 

69

Пунктуаційна помилка та її умовне позначення.

1

 

 

70

Розвиток мовлення. Усний твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі.

1

 

 

71

Розвиток мовлення. Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі «Чому необхідно знати історію свого народу».

1

 

 

72

Розвиток мовлення. Аналіз письмового твору.

1

 

 

73/74

Другорядні члени речення. Додаток.

2

 

 

75/76

Означення та способи його вираження.

2

 

 

77/78

Обставина та способи його вираження.

2

 

 

79

Повторення вивченого про словосполучення, речення та члени речення.

1

 

 

80

Контрольна робота. Словосполучення, речення. Головні і другорядні члени речення. Тест.

1

 

 

 

Речення з однорідними членами. Звертання.

Вставні слова та сполучення слів.  Складні речення

 

81

Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і).

1

 

 

82

Кома між однорідними членами.

1

 

 

83

Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. 

1

 

 

8485

Двокрапка й тире при узагальню­вальних словах у реченнях з однорідними членами.

2

 

 

86

Розвиток мовлення. Докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.

1

 

 

8788

Розвиток мовлення.  Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.

2

 

 

89

Звертання. Непоширені й поширені звертання.

1

 

 

90

Розділові знаки при звертанні.

1

 

 

91

Розділові знаки при звертанні.

1

 

 

92

Розвиток мовлення. Аналіз письмового переказу.

1

 

 

93

Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів.

1

 

 

94

Виділення вставних слів на письмі комами.

1

 

 

95

Виділення вставних слів на письмі комами.

1

 

 

96

Розвиток мовлення. Складання інформації до шкільного вебсайту про цікавий випадок з життя класу (з використанням вставних слів і словосполучень).

1

 

 

97

Розвиток мовлення. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів.

1

 

 

98

Розвиток мовлення. Ділові папери. Оформлення конверта.

1

 

 

99

Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.

1

 

 

100

101

Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.

2

 

 

 102

Повторення вивченого про речення з однорідними членами, звертання, вставні слова та сполучення слів, складні речення.

1

 

 

 103

Контрольна робота. Речення з однорідними членами, звертаннями, вставними словами. Складне речення. Тест.

1

 

 

 

Пряма мова. Діалог

 

104

Пряма мова.

1

 

 

105

Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

1

 

 

106

Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. диктант.

1

 

 

107

Розвиток мовлення. Складання розповіді «Мудрі батькові поради» («Улюблені пісні моєї мами», «Чого навчив мене мій тренер») із використанням речень, що містять пряму мову.

1

 

 

108

Діалог.

1

 

 

109

Тире при діалозі.

1

 

 

110

Розвиток мовлення. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування.

1

 

 

111

Повторення вивченого з теми «Пряма мова. Діалог».

1

 

 

112

Контрольна робота. Пряма мова. Діалог. Тест.

1

 

 

 

Повторення й узагальнення в кінці року

 

113

Лексикологія.

1

 

 

114

Будова слова й орфографія.

1

 

 

115

Фонетика й графіка.

1

 

 

116

Контрольний  семестровий диктант

1

 

 

117

Аналіз диктанту.

1

 

 

118

Орфоепія й орфографія.

1

 

 

119

Синтаксис і пунктуація.

1

 

 

120

Контрольна робота.  Повторення й узагальнення в кінці року. Тест.

1

 

 

121

Підсумково-узагальнюючий урок.

1

 

 

122

Підсумково-узагальнюючий урок.

1

 

 













                                                                        6 клас

І семестр

з/п

Зміст навчального матеріалу

К-ть год.

Дата

 

Вступ

 

 

1.

Вступ. Краса й багатство української мови.

Коментування висловів відомих людей про красу та багатство української мови.

1

 

2.

РМ 1.  Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення вивченого). Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресат мовлення (той, хто говорить або пише), адресант мовлення (той, до кого спрямоване мовлення), тема та основна думка висловлення, мета й місце спілкування (практично).

1

 

3.

РМ №2. Повторення вивченого про типи мовлення.

Читання текстів (уривків), що належать до різних типів мовлення.

1

 

 

Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого

 

 

4.

Словосполучення і речення. Головні члени речення.

1

 

5.

Просте речення.  Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. Поширення простих речень однорідними членами.

1

 

6.

Складне речення.  Пряма мова. Діалог.

1

 

7.

Основні орфограми та пунктограми

1

 

8.

РМ №3. Повторення відомостей про стилі мовлення.

Поняття про офіційно-діловий стиль. Читання та обговорення текстів, що належать до різних стилів.

1

 

9.

РМ №4. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію учнів до музею, відвідання театру, організацію поїздки до Канівськогомузею Тараса Шевченка на території Шевченківського національного заповідника та ін.).

1

 

10.

КР № 1. «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого» .

1

 

 

Лексикологія

 

 

11.

Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів.

Добирання українських відповідників до вжитих у реченнях (текстах) іншомовних слів.

1

 

12.

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження):     букви и, і.

1

 

13.

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа.

1

 

14.

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження.

1

 

15.

Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо) та умовне позначення її (практично).

Редагування речень і текстів, у яких допущено лексичні помилки.

1

 

16.

Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми.

1

 

17

18.

Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова, діалектні, професійні слова й терміни, просторічні слова.

Пароніми (практично).

2

 

 

Фразеологія

 

 

19.

Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Ознайомлення із фразеологічним словником.

Аудіювання текстів художнього та розмовного стилів, які містять фразеологізми, тлумачення значення стійких словосполучень.

1

 

20.

РМ №5. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

1

 

21.

Джерела українських фразеологізмів.

Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. Пояснення значення прислів’їв, приказок, крилатих висловів.

1

 

22.

Джерела українських фразеологізмів.

Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. Колективне укладання словничка фразеологізмів на позначення певних якостей (наприклад: золоті уста — красномовність; гострий на язик — дотепність) або рис характеру особистості (лицар без страху і догани, держить хвіст бубликом, підшитий лисом і т. ін.).

1

 

23.

РМ №6. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично).

1

 

24.

Фразеологізми в ролі членів речення.

1

 

25.

РМ №7. Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму.

1

 

26.

Фразеологізми в ролі членів речення. Редагування речень і текстів, у яких неправильно вжито фразеологізми.

1

 

27.

РМ №8. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність») з використанням фразеологізмів.

1

 

28.

К.Р.  №2. «Лексикологія. Фразеологія».

 

 

29.

РМ №9. Аналіз письмового твору.

 

 

 

Словотвір. Орфографія

 

 

30.

Змінювання і творення слів. Твірне слово.

1

 

31

32.

Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів і закінчення), складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу.

2

 

33.

Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова.

1

 

34.

Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ський, -цький; із буквосполученням -чн- (-шн-).

1

 

35.

Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксам -ств(о), -зтв(о), -цтв(о).

1

 

36.

Контрольний диктант №1.

1

 

37.

Складні слова. Сполучні о, е в складних словах.

Створення допису до шкільного веб-сайта про українських меценатів з використанням складних слів (наприклад: добродій, милосердя, життєпис, благодійність).

1

 

38.

Правопис складних слів разом і через дефіс.

1

 

39.

Написання слів з пів-.

1

 

40.

Творення та правопис складноскорочених слів.

1

 

41.

КР №3. «Словотвір. Орфографія».

1

 

 

Морфологія. Орфографія. Іменник

 

 

42.

Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично).

Колективне складання (заповнення) таблиці «Частини мови».

1

 

43.

РМ №10. Будова опису приміщення.

Читання мовчки художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення. Обговорення ролі опису приміщення в художніх і наукових текстах. Колективне складання  плану прочитаного тексту.

1

 

44.

Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

1

 

45.

Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення).

1

 

46

47.

Велика буква та лапки у власних назвах.

2

 

48.

Збірні іменники.

1

 

49

50.

Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.

Складання та розігрування жартівливого діалогу «З ким варто й не варто дружити» з використанням іменників спільного роду (наприклад: задавака, базіка, вереда, білоручка) та іменниками, що можуть означати осіб чоловічого або середнього роду (ледащо, забудько, базікало).

2

 

51.

РМ №11. Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.

1

 

52.

Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників.

Складання листа до близької людини про враження від екскурсії до зоопарку з використанням незмінюваних іменників (наприклад: гризлі, поні, ему, какаду та ін).

1

 

53.

РМ №12. Аналіз переказу.

 Визначення ролі іменників в описі приміщення.

1

 

54.

Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини.

1

 

55.

КР №4. «Морфологія. Орфографія. Іменник.» (частина І)

1

 

56.

РМ №13. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру відповідно до запропонованої ситуації спілкування етикетного характеру; діалогу відповідно до ситуації спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет; діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

з/п

Зміст навчального матеріалу

К-ть год.

Дата

57.

Відмінки іменників.

1

 

58.

Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й групи.

1

 

59.

Відмінювання іменників І відміни.

1

 

60.

Відмінювання іменників ІІ відміни.

1

 

61.

Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни.

1

 

62.

Відмінювання іменників ІІІ – IV відмін.

1

 

63.

Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку.

1

 

64.

Відмінювання іменників, що мають форму лише множини.

1

 

65.

РМ №14. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі.

1

 

66.

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

1

 

67.

Не з іменниками.

1

 

68.

Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о).

1

 

69.

Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові.

1

 

70.

Складання власного родоводу з додержанням правил написання чоловічих та жіночих імен по батькові.

1

 

71.

КР №5. «Іменник» (частина ІІ)

1

 

 

Прикметник

 

 

72.

Прикметник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

1

 

73.

Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні.

1

 

74.

Групи прикметників за значенням. Перехід прикметників з однієї групи в іншу.

1

 

75.

РМ №15. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (опису й розповіді).

1

 

76.

Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх.

1

 

77.

Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх.

1

 

78.

РМ №16. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.

1

 

79.

Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп.

1

 

80.

Творення прикметників (практично).

1

 

81.

Перехід прикметників в іменники.

Складання й розігрування діалогів на тему шкільного життя з використанням прикметників, що перейшли в іменники (наприклад: черговий, учительська, майбутнє, учений, військовий,  знайомий, похідна, земноводні).

1

 

82.

РМ №17. Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи.

1

 

83.

Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-.

Сприймання й відтворення зразків усної народної творчості для дітей (лічилок, забавлянок, колискових тощо) з прикметниками, що мають суфікси пестливості.

1

 

84.

РМ №18. Аналіз письмового переказу.

1

 

85.

Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов-(-йов- -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-.

1

 

86.

Написання не з прикметниками.

1

 

87.

Написання -н- і -нн- у прикметниках.

Створення мікротексту з висловленням захоплення, схвалення вчинку знайомої людини (знаменної події), з використанням прикметників типу несказанний, незрівнянний, неоціненний.

1

 

88.

Написання складних прикметників разом і через дефіс.

1

 

89.

Написання прізвищ прикметникової форми.

1

 

90.

КР №6. «Прикметник».

1

 

 

Числівник

 

 

91.

Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Читання вголос розкладу шкільних дзвінків, орієнтовного розпорядку дня школяра (розкладу руху транспорту тощо) з використанням числівників, обговорення їхньої ролі та значення в мовленні.

1

 

92

93.

Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) та порядкові.

1

 

94

95.

Числівники прості, складні й складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний.

2

 

96.

Відмінювання числівників.

1

 

97.

Відмінювання числівників.

1

 

98.

Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках.

1

 

99.

РМ №19. Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А. Куїнджі, С. Васильківського, І. Айвазовського та ін.

1

 

100.

Узгодження числівників з іменниками.

Складання списку потрібних для родини на тиждень продуктів із зазначенням кількості та цін з додержанням правил узгодження числівників з іменниками.

1

 

101.

РМ №20. Аналіз письмового переказу.

1

 

102.

Правильне вживання числівників на позначення дат і часу.

Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі.

1

 

103.

КР №7. «Числівник»

1

 

 

Займенник

 

 

104.

Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Аудіювання тексту, що містить займенники. Обговорення ролі та значення в ньому займенників.

1

 

105

106.

Розряди займенників за значенням: особові, зворотний, присвійні, вказівні; питальні й відносні; заперечні; означальні й неозначені (ознайомлення).

2

 

107

108.

Відмінювання займенників усіх розрядів.

2

 

109.

РМ №21. Письмовий твір розповідного характеру

з елементами роздуму в художньому стилі (орієнтовні теми: «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників, що належать до різних розрядів.

1

 

110.

Приставний н у формах особових і вказівних займенників.

1

 

111.

РМ №22. Аналіз письмового твору. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми (наприклад: «Як минув день», «Чого ми сьогодні навчились», «Як уберегтися від захворювань») з використанням питальних і  відносних  займенників.

1

 

112.

Правопис заперечних займенників.

Складання письмових мікровисловлень (реплік), які містять відмову від пропозиції, що загрожує життю або здоров’ю людини, з використанням заперечних займенників.

1

 

113

114.

Написання разом і через дефіс неозначених займенників.

2

 

115.

Написання займенників із прийменниками окремо.

1

 

116.

Контрольний диктант № 2.

1

 

117.

РМ №23. Есе світоглядного змісту(орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної землі», «У чому полягає життєвий успіх»)

1

 

118.

КР №8. «Займенник»

1

 

119.

Повторення в кінці року.

Лексикологія. Фразеологія.

1

 

120.

Словотвір та орфографія.

1

 

121

122.

Морфологія й орфографія.

2

 

                                                    9 клас

№ з/п

Зміст програмового матеріалу

К/ год

Дата

1

Вступ. Розвиток української мови.                                                  

1

 

2

Розвиток мовлення. Повторення й узагальнення  вивченого про мовлення. Види мовленнєвої діяльності. Різновиди аудіювання  та читання. Стилі, типи мовлення (повторення). Жанри мовлення.

 

1

 

3

Розвиток мовлення. Вимоги до мовлення. Мовленнєва ситуація. Особливості спілкування в інтернет-просторі. Уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам.

 

1

 

4

Розвиток мовлення. Складання діалогів відповідно на актуальні й цікаві для учнів теми. Складання та обговорення переліку умов успішного спілкування в сучасному молодіжному середовищі.

 

1

 

 

Повторення вивченого у 8 класі

 

5

Граматична основа речення. Односкладне й двоскладне речення.  

1

 

6

Розділові знаки у простому ускладненому реченні.

1

 

7

Розвиток мовлення. Вибірковий усний переказ тексту художнього стилю.

1

 

8

Розвиток мовлення. Ділові папери. Резюме.

1

 

 

Синтаксис. Пунктуація. Пряма і непряма мова

                                                                                

9

Пряма і непряма мова. Заміна прямої мови непрямою.

1

 

10

Розділові знаки при прямій мові.

1

 

11

Цитата як спосіб передачі чужої мови.

1

 

12

Діалог. Інтонація речень із діалогом. Розділові знаки при діалозі.

1

 

13

Розвиток мовлення. Складання й розігрування діалогів-обговорень  з різними спів-розмовниками — товаришем (неформальне спілкування) та вчителем в офіційній ситуації та діалогу-домовленості з відповідною аргументацією.

 

1

 

14

Контрольна робота. Повторення вивченого. Синтаксис. Пунктуація. Пряма і непряма мова. Тест.

1

 

                                                                          

Складне речення, його ознаки. Складносурядне речення

                                                                                

15

Складні речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв'язком.

1

 

16

Складносурядне речення, його будова й  засоби зв'язку між його частинами.

1

 

17

Розвиток мовлення. Стислий усний переказ тексту публіцистичного стилю (за складним планом).

1

 

18

Розвиток мовлення. Контрольна робота.  Докладний письмовий переказ тексту публіци-стичного стилю з творчим завданням.

1

 

 19

Розвиток мовлення. Аналіз письмового переказу.

1

 

 20

Смислові зв'язки між частинами складносурядного речення.

1

 

 21

Роз­ділові знаки між частинами складносурядного речення.

1

 

 

Складнопідрядне речення

 

22

Складнопідрядне речення, його будова і засоби зв'язку в ньому.

1

 

23

 Підрядні сполучники й сполучні слова у складнопідрядних реченнях.

1

 

24

Розвиток мовлення. Усний твір-роздум у публіцистичному стилі мовлення на суспільну тему.

1

 

25

Розвиток мовлення. Контрольна робота.  Есе на тему «Що робить мене  щасливим(ою)»  з використанням складнопідрядних речень.

1

 

26

Основні види складнопідрядних речень. Складнопідрядні речення з підрядними означальними.

1

 

27

Складнопідрядні речення з підрядними з'ясувальними.

1

 

28

Складнопідрядні речення з підрядними обставинними місця та часу.

1

 

29

Контрольний семестровий диктант.

1

 

30

Аналіз семестрового диктанту.

1

 

31

Розвиток мовлення. Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально-етичну або суспільну тему.

1

 

32

Повторення й узагальнення вивченого.

1

 

 

ІІ семестр

 


Кількість уроків –  36                

Розвиток мовлення – 7

Контрольних робіт – 3

Контрольний диктант – 1

Контрольний переказ – 1

Контрольний твір – 1

Усний твір – 1

Читання вголос – 1


 

Зміст програмового матеріалу

К-ть год.

Дата

33

Складнопідрядні речення з підрядними частинами способу дії й ступеня та з підрядними порівняння.

1

 

34

Складнопідрядні речення з підрядними частинами  причини та наслідку.

1

 

35

Розвиток мовлення. Ділове мовлення. Заява.

1

 

36

Складнопідрядні речення з підрядними частинами мети, умови, допусту.

1

 

37

Розділові знаки між частинами складнопідрядного речення.

1

 

38

Розділові знаки у складнопідрядному реченні з кількома підрядними частинами.

1

 

39

Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами.

1

 

40

Контрольна робота. Складносурядне і складнопідрядне речення. Тест.

1

 

 

Безсполучникове складне речення

 

41

Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між його час­тинами.

1

 

42

Розділові знаки в безсполучникових реченнях (кома і крапка з комою).

1

 

43

Розділові знаки в безсполучникових реченнях (двокрапка).

1

 

44

Розділові знаки в безсполучникових реченнях (двокрапка).

1

 

45

Розвиток мовлення.  Діалог-обговорення актуальної теми.

1

 

4647

Розвиток мовлення. Контрольна робота.   Написання твору-роздуму на морально-етичну тему в публіцистичному стилі на одну з тем: «Як відшукати свій шлях у житті», «Чи зможуть із часом селфі замінити родинні фотографії» з використанням безсполучникових речень.

2

 

48

Розділові знаки в безсполучникових реченнях (тире). 

1

 

49

Розділові знаки в безсполучникових реченнях (тире). 

1

 

50

Контрольна робота. Складнопідрядне речення. Безсполучникове складне речення . Тест.

1

 

 

Складне речення з різними видами зв'язку

 

51

Складне речення із сурядним і підрядним зв’язком.

1

 

52

Розділові знаки у складному реченні із сурядним і підрядним зв’язком.

1

 

53

54

Складне речення із сполучниковим і безсполучниковим зв’язком, розділові знаки у них.

2

 

55

Використання складних синтаксичних конструкцій у художніх описах.

1

 

56

Розвиток мовлення.  Вибірковий усний переказ тексту наукового стилю (із використанням складних речень з різними видами зв’язку).

1

 

57

Розвиток мовлення. Контрольна робота. Вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю (із використанням складних речень з різними видами зв’язку).

1

 

 

 Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності

 

58

Текст, його основні ознаки. Будова  тексту. Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті й абзаці.

1

 

59

Види й засоби міжфразового зв’язку.

1

 

60

Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях.

1

 

61

Контрольна робота. Складне речення з різними видами зв'язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності. Тест.

1

 

62

Розвиток мовлення. Тези прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної статей.

1

 

63

Розвиток мовлення. Конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту.

1

 

Узагальнення й систематизація вивченого

64

Мовні аспекти вивчення речення (порядок слів у реченні, граматична основа).

1

 

65

Мовні аспекти вивчення речення (види речень).

1

 

66

Орфографія.

1

 

67

Пунктуація.

1

 

68

Контрольний семестровий диктант.

1

 

69

Аналіз контрольного диктанту.

1

 

70

Підсумковий урок

1

 







Немає коментарів:

Дописати коментар