Календарно-тематичне планування з української мови для 5 класу
за новою програмою
Кількість уроків – 122 |
І семестр |
ІІ семестр |
Розвиток мовлення – 31 |
Усний переказ |
Усний твір |
Контрольних робіт – 8 |
Діалог |
Читання вголос |
Контрольний переказ – 2 |
|
|
Контрольний диктант – 2 |
|
|
Українська мова. 5 кл. : підруч. для закл. заг. серед. освіти / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. — 2-ге вид., доопрац. — Київ : Генеза, 2018. — 208 с.
№ з/п |
Зміст уроку |
К-ть. год. |
Дата |
Примі-тка |
||||||
1 |
Вступ. Значення мови в житті суспільства. Українська мова — державна мова України. |
1 |
|
|
||||||
2 |
Розвиток мовлення. Загальне уявлення про спілкування та мовлення. Види мовленнєвої діяльності. |
1 |
|
|
||||||
3 |
Розвиток мовлення. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування. |
1 |
|
|
||||||
4 |
Розвиток мовлення. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул). |
1 |
|
|
||||||
Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово
|
||||||||||
5 |
Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок, план тексту. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення. |
1 |
|
|
||||||
6 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту. |
1 |
|
|
||||||
7 |
Розвиток мовлення. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план. Будова тексту; абзац. |
1 |
|
|
||||||
8 |
Розвиток мовлення. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). Особливості будови опису предмета (тварини ). |
1 |
|
|
||||||
9 |
Розвиток мовлення. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. |
1 |
|
|
||||||
Лексикологія
|
||||||||||
10 |
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова |
1 |
|
|
||||||
11 |
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях |
1 |
|
|
||||||
12 |
Лексична помилка та умовне позначення її. Тлумачний словник. |
1 |
|
|
||||||
13 |
Групи слів за значенням: синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів. |
1 |
|
|
||||||
14 |
Групи слів за значенням: антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів. |
1 |
|
|
||||||
15 |
Групи слів за значенням: омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів. |
1 |
|
|
||||||
16 |
Розвиток мовлення. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього сти-лю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). |
1 |
|
|
||||||
17-18 |
Розвиток мовлення. Контрольна робота. Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
2 |
|
|
||||||
19 |
Розвиток мовлення. Аналіз переказу. |
1 |
|
|
||||||
20 |
Пароніми. Ознайомлення зі словниками паронімів. |
1 |
|
|
||||||
21 |
Контрольна робота. Повторення вивченого в початкових класах. Лексикологія. Тест. |
1 |
|
|
||||||
Будова слова. Орфографія
|
||||||||||
22 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова |
1 |
|
|
||||||
23 |
Спільнокореневі слова й форми слова. |
1 |
|
|
||||||
24 |
Незмінні й змінні слова. |
1 |
|
|
||||||
25 |
Розвиток мовлення. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й вираз-ності (у художньому стилі). |
1 |
|
|
||||||
26 |
Розвиток мовлення. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини). |
1 |
|
|
||||||
27 |
Правопис значущих частин слова. |
1 |
|
|
||||||
28 |
Правопис значущих частин слова. |
1 |
|
|
||||||
29 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
1 |
|
|
||||||
30 |
Контрольна робота. Будова слова. Орфографія. Тест. |
1 |
|
|
||||||
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
|
||||||||||
31 |
Звуки мови і мовлення. Голосні і приголосні звуки. |
1 |
|
|
||||||
32 |
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі; вимова звуків, що позначаються буквами г і ґ. |
1 |
|
|
||||||
33 |
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. Звукове позначення букв я, ю, є, ї та щ. |
1 |
|
|
||||||
34 |
Фонетичний розбір слова. |
1 |
|
|
||||||
35 |
Склад. Наголос. Словник наголосів. |
1 |
|
|
||||||
36 |
Орфограма. Орфографічний словник. Орфографічна помилка, її умовне позначення. |
1 |
|
|
||||||
37 |
Основні правила переносу. |
1 |
|
|
||||||
38 |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів, перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. |
1 |
|
|
||||||
39 |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Орфоепічний словник. Орфоепічна помилка. |
1 |
|
|
||||||
40 |
Повторення вивченого про голосні звуки. |
1 |
|
|
||||||
41 |
Контрольна робота. Звуки мови. Голосні і приголосні звуки. Вимова та написання голосних звуків. Основні правила переносу. Тест. |
1 |
|
|
||||||
42 |
Розвиток мовлення. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму. |
1 |
|
|
||||||
43 |
Розвиток мовлення. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
1 |
|
|
||||||
44 |
Розвиток мовлення. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом «Чому потрібно захищати слабших». |
1 |
|
|
||||||
45 |
Розвиток мовлення. Аналіз письмового твору. |
1 |
|
|
||||||
Вимова приголосних звуків
|
||||||||||
46 |
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. |
1 |
|
|
||||||
47 |
Спрощення в групах приголосних. |
1 |
|
|
||||||
48 |
Спрощення в групах приголосних. |
1 |
|
|
||||||
49 |
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків. Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]; [о], [е] з [і]; [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів |
1 |
|
|
||||||
50 |
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]. |
1 |
|
|
||||||
51 |
Основні випадки чергування у-в, і-й, з-зі-із. |
1 |
|
|
||||||
52 |
Вимова і правопис префіксів з- (зі-), с-, роз- (розі-), без-. |
1 |
|
|
||||||
53 |
Розвиток мовлення. Усне розмірковування про красу й милозвучність української мови. |
1 |
|
|
||||||
54 |
Розвиток мовлення. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови. |
1 |
|
|
||||||
55 |
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Правила вживання м’якого знака. |
1 |
|
|
||||||
56 |
Контрольна семестровий диктант. |
1 |
|
|
||||||
57 |
Аналіз семестрового диктанту. |
1 |
|
|
||||||
58 |
Правила вживання апострофа. |
1 |
|
|
||||||
59 |
Правильна вимова та написання слів з апострофом. |
1 |
|
|
||||||
60 |
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних звуків. |
1 |
|
|
||||||
61 |
Повторення вивченого про приголосні звуки. |
1 |
|
|
||||||
62 |
Контрольна робота. Приголосні звуки, їх вимова і написання. Тест. |
1 |
|
|
||||||
63 |
Розвиток мовлення. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування. |
1 |
|
|
||||||
Відомості з синтаксису й пунктуації Словосполучення. Речення
|
||||||||||
64 |
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. |
1 |
|
|
||||||
65 |
Головне й залежне слово в словосполученні. |
1 |
|
|
||||||
66 |
Речення, його граматична основа. |
1 |
|
|
||||||
67 |
Речення з одним головним членом. |
1 |
|
|
||||||
68 |
Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні. |
1 |
|
|
||||||
69 |
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення. |
1 |
|
|
||||||
70 |
Розвиток мовлення. Усний твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі. |
1 |
|
|
||||||
71 |
Розвиток мовлення. Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі «Чому необхідно знати історію свого народу». |
1 |
|
|
||||||
72 |
Розвиток мовлення. Аналіз письмового твору. |
1 |
|
|
||||||
73/74 |
Другорядні члени речення. Додаток. |
2 |
|
|
||||||
75/76 |
Означення та способи його вираження. |
2 |
|
|
||||||
77/78 |
Обставина та способи його вираження. |
2 |
|
|
||||||
79 |
Повторення вивченого про словосполучення, речення та члени речення. |
1 |
|
|
||||||
80 |
Контрольна робота. Словосполучення, речення. Головні і другорядні члени речення. Тест. |
1 |
|
|
||||||
Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складні речення
|
||||||||||
81 |
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). |
1 |
|
|
||||||
82 |
Кома між однорідними членами. |
1 |
|
|
||||||
83 |
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. |
1 |
|
|
||||||
8485 |
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
2 |
|
|
||||||
86 |
Розвиток мовлення. Докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
1 |
|
|
||||||
8788 |
Розвиток мовлення. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
2 |
|
|
||||||
89 |
Звертання. Непоширені й поширені звертання. |
1 |
|
|
||||||
90 |
Розділові знаки при звертанні. |
1 |
|
|
||||||
91 |
Розділові знаки при звертанні. |
1 |
|
|
||||||
92 |
Розвиток мовлення. Аналіз письмового переказу. |
1 |
|
|
||||||
93 |
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів. |
1 |
|
|
||||||
94 |
Виділення вставних слів на письмі комами. |
1 |
|
|
||||||
95 |
Виділення вставних слів на письмі комами. |
1 |
|
|
||||||
96 |
Розвиток мовлення. Складання інформації до шкільного вебсайту про цікавий випадок з життя класу (з використанням вставних слів і словосполучень). |
1 |
|
|
||||||
97 |
Розвиток мовлення. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів. |
1 |
|
|
||||||
98 |
Розвиток мовлення. Ділові папери. Оформлення конверта. |
1 |
|
|
||||||
99 |
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
1 |
|
|
||||||
100 101 |
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
2 |
|
|
||||||
102 |
Повторення вивченого про речення з однорідними членами, звертання, вставні слова та сполучення слів, складні речення. |
1 |
|
|
||||||
103 |
Контрольна робота. Речення з однорідними членами, звертаннями, вставними словами. Складне речення. Тест. |
1 |
|
|
||||||
Пряма мова. Діалог
|
||||||||||
104 |
Пряма мова. |
1 |
|
|
||||||
105 |
Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
1 |
|
|
||||||
106 |
Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. диктант. |
1 |
|
|
||||||
107 |
Розвиток мовлення. Складання розповіді «Мудрі батькові поради» («Улюблені пісні моєї мами», «Чого навчив мене мій тренер») із використанням речень, що містять пряму мову. |
1 |
|
|
||||||
108 |
Діалог. |
1 |
|
|
||||||
109 |
Тире при діалозі. |
1 |
|
|
||||||
110 |
Розвиток мовлення. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування. |
1 |
|
|
||||||
111 |
Повторення вивченого з теми «Пряма мова. Діалог». |
1 |
|
|
||||||
112 |
Контрольна робота. Пряма мова. Діалог. Тест. |
1 |
|
|
||||||
Повторення й узагальнення в кінці року
|
||||||||||
113 |
Лексикологія. |
1 |
|
|
||||||
114 |
Будова слова й орфографія. |
1 |
|
|
||||||
115 |
Фонетика й графіка. |
1 |
|
|
||||||
116 |
Контрольний семестровий диктант |
1 |
|
|
||||||
117 |
Аналіз диктанту. |
1 |
|
|
||||||
118 |
Орфоепія й орфографія. |
1 |
|
|
||||||
119 |
Синтаксис і пунктуація. |
1 |
|
|
||||||
120 |
Контрольна робота. Повторення й узагальнення в кінці року. Тест. |
1 |
|
|
||||||
121 |
Підсумково-узагальнюючий урок. |
1 |
|
|
||||||
122 |
Підсумково-узагальнюючий урок. |
1 |
|
|
||||||
6 клас
І семестр
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
К-ть год. |
Дата |
|
Вступ |
|
|
1. |
Вступ. Краса й багатство української мови. Коментування висловів відомих людей про красу та багатство української мови. |
1 |
|
2. |
РМ 1. Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення вивченого). Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресат мовлення (той, хто говорить або пише), адресант мовлення (той, до кого спрямоване мовлення), тема та основна думка висловлення, мета й місце спілкування (практично). |
1 |
|
3. |
РМ №2. Повторення вивченого про типи мовлення. Читання текстів (уривків), що належать до різних типів мовлення. |
1 |
|
|
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого |
|
|
4. |
Словосполучення і речення. Головні члени речення. |
1 |
|
5. |
Просте речення. Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. Поширення простих речень однорідними членами. |
1 |
|
6. |
Складне речення. Пряма мова. Діалог. |
1 |
|
7. |
Основні орфограми та пунктограми |
1 |
|
8. |
РМ №3. Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль. Читання та обговорення текстів, що належать до різних стилів. |
1 |
|
9. |
РМ №4. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію учнів до музею, відвідання театру, організацію поїздки до Канівськогомузею Тараса Шевченка на території Шевченківського національного заповідника та ін.). |
1 |
|
10. |
КР № 1. «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого» . |
1 |
|
|
Лексикологія |
|
|
11. |
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів. Добирання українських відповідників до вжитих у реченнях (текстах) іншомовних слів. |
1 |
|
12. |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і. |
1 |
|
13. |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа. |
1 |
|
14. |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження. |
1 |
|
15. |
Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо) та умовне позначення її (практично). Редагування речень і текстів, у яких допущено лексичні помилки. |
1 |
|
16. |
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми. |
1 |
|
17 18. |
Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова, діалектні, професійні слова й терміни, просторічні слова. Пароніми (практично). |
2 |
|
|
Фразеологія |
|
|
19. |
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Ознайомлення із фразеологічним словником. Аудіювання текстів художнього та розмовного стилів, які містять фразеологізми, тлумачення значення стійких словосполучень. |
1 |
|
20. |
РМ №5. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
1 |
|
21. |
Джерела українських фразеологізмів. Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. Пояснення значення прислів’їв, приказок, крилатих висловів. |
1 |
|
22. |
Джерела українських фразеологізмів. Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. Колективне укладання словничка фразеологізмів на позначення певних якостей (наприклад: золоті уста — красномовність; гострий на язик — дотепність) або рис характеру особистості (лицар без страху і догани, держить хвіст бубликом, підшитий лисом і т. ін.). |
1 |
|
23. |
РМ №6. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично). |
1 |
|
24. |
Фразеологізми в ролі членів речення. |
1 |
|
25. |
РМ №7. Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму. |
1 |
|
26. |
Фразеологізми в ролі членів речення. Редагування речень і текстів, у яких неправильно вжито фразеологізми. |
1 |
|
27. |
РМ №8. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність») з використанням фразеологізмів. |
1 |
|
28. |
К.Р. №2. «Лексикологія. Фразеологія». |
|
|
29. |
РМ №9. Аналіз письмового твору. |
|
|
|
Словотвір. Орфографія |
|
|
30. |
Змінювання і творення слів. Твірне слово. |
1 |
|
31 32. |
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів і закінчення), складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу. |
2 |
|
33. |
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. |
1 |
|
34. |
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ський, -цький; із буквосполученням -чн- (-шн-). |
1 |
|
35. |
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксам -ств(о), -зтв(о), -цтв(о). |
1 |
|
36. |
Контрольний диктант №1. |
1 |
|
37. |
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. Створення допису до шкільного веб-сайта про українських меценатів з використанням складних слів (наприклад: добродій, милосердя, життєпис, благодійність). |
1 |
|
38. |
Правопис складних слів разом і через дефіс. |
1 |
|
39. |
Написання слів з пів-. |
1 |
|
40. |
Творення та правопис складноскорочених слів. |
1 |
|
41. |
КР №3. «Словотвір. Орфографія». |
1 |
|
|
Морфологія. Орфографія. Іменник |
|
|
42. |
Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично). Колективне складання (заповнення) таблиці «Частини мови». |
1 |
|
43. |
РМ №10. Будова опису приміщення. Читання мовчки художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення. Обговорення ролі опису приміщення в художніх і наукових текстах. Колективне складання плану прочитаного тексту. |
1 |
|
44. |
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
1 |
|
45. |
Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення). |
1 |
|
46 47. |
Велика буква та лапки у власних назвах. |
2 |
|
48. |
Збірні іменники. |
1 |
|
49 50. |
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. Складання та розігрування жартівливого діалогу «З ким варто й не варто дружити» з використанням іменників спільного роду (наприклад: задавака, базіка, вереда, білоручка) та іменниками, що можуть означати осіб чоловічого або середнього роду (ледащо, забудько, базікало). |
2 |
|
51. |
РМ №11. Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
1 |
|
52. |
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. Складання листа до близької людини про враження від екскурсії до зоопарку з використанням незмінюваних іменників (наприклад: гризлі, поні, ему, какаду та ін). |
1 |
|
53. |
РМ №12. Аналіз переказу. Визначення ролі іменників в описі приміщення. |
1 |
|
54. |
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
1 |
|
55. |
КР №4. «Морфологія. Орфографія. Іменник.» (частина І) |
1 |
|
56. |
РМ №13. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру відповідно до запропонованої ситуації спілкування етикетного характеру; діалогу відповідно до ситуації спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет; діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам. |
1 |
|
ІІ семестр
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
К-ть год. |
Дата |
57. |
Відмінки іменників. |
1 |
|
58. |
Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й групи. |
1 |
|
59. |
Відмінювання іменників І відміни. |
1 |
|
60. |
Відмінювання іменників ІІ відміни. |
1 |
|
61. |
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни. |
1 |
|
62. |
Відмінювання іменників ІІІ – IV відмін. |
1 |
|
63. |
Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку. |
1 |
|
64. |
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини. |
1 |
|
65. |
РМ №14. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. |
1 |
|
66. |
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення). |
1 |
|
67. |
Не з іменниками. |
1 |
|
68. |
Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о). |
1 |
|
69. |
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові. |
1 |
|
70. |
Складання власного родоводу з додержанням правил написання чоловічих та жіночих імен по батькові. |
1 |
|
71. |
КР №5. «Іменник» (частина ІІ) |
1 |
|
|
Прикметник |
|
|
72. |
Прикметник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
1 |
|
73. |
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. |
1 |
|
74. |
Групи прикметників за значенням. Перехід прикметників з однієї групи в іншу. |
1 |
|
75. |
РМ №15. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (опису й розповіді). |
1 |
|
76. |
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. |
1 |
|
77. |
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. |
1 |
|
78. |
РМ №16. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. |
1 |
|
79. |
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп. |
1 |
|
80. |
Творення прикметників (практично). |
1 |
|
81. |
Перехід прикметників в іменники. Складання й розігрування діалогів на тему шкільного життя з використанням прикметників, що перейшли в іменники (наприклад: черговий, учительська, майбутнє, учений, військовий, знайомий, похідна, земноводні). |
1 |
|
82. |
РМ №17. Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. |
1 |
|
83. |
Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-. Сприймання й відтворення зразків усної народної творчості для дітей (лічилок, забавлянок, колискових тощо) з прикметниками, що мають суфікси пестливості. |
1 |
|
84. |
РМ №18. Аналіз письмового переказу. |
1 |
|
85. |
Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов-(-йов- -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-. |
1 |
|
86. |
Написання не з прикметниками. |
1 |
|
87. |
Написання -н- і -нн- у прикметниках. Створення мікротексту з висловленням захоплення, схвалення вчинку знайомої людини (знаменної події), з використанням прикметників типу несказанний, незрівнянний, неоціненний. |
1 |
|
88. |
Написання складних прикметників разом і через дефіс. |
1 |
|
89. |
Написання прізвищ прикметникової форми. |
1 |
|
90. |
КР №6. «Прикметник». |
1 |
|
|
Числівник |
|
|
91. |
Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Читання вголос розкладу шкільних дзвінків, орієнтовного розпорядку дня школяра (розкладу руху транспорту тощо) з використанням числівників, обговорення їхньої ролі та значення в мовленні. |
1 |
|
92 93. |
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) та порядкові. |
1 |
|
94 95. |
Числівники прості, складні й складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний. |
2 |
|
96. |
Відмінювання числівників. |
1 |
|
97. |
Відмінювання числівників. |
1 |
|
98. |
Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. |
1 |
|
99. |
РМ №19. Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А. Куїнджі, С. Васильківського, І. Айвазовського та ін. |
1 |
|
100. |
Узгодження числівників з іменниками. Складання списку потрібних для родини на тиждень продуктів із зазначенням кількості та цін з додержанням правил узгодження числівників з іменниками. |
1 |
|
101. |
РМ №20. Аналіз письмового переказу. |
1 |
|
102. |
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. |
1 |
|
103. |
КР №7. «Числівник» |
1 |
|
|
Займенник |
|
|
104. |
Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Аудіювання тексту, що містить займенники. Обговорення ролі та значення в ньому займенників. |
1 |
|
105 106. |
Розряди займенників за значенням: особові, зворотний, присвійні, вказівні; питальні й відносні; заперечні; означальні й неозначені (ознайомлення). |
2 |
|
107 108. |
Відмінювання займенників усіх розрядів. |
2 |
|
109. |
РМ №21. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі (орієнтовні теми: «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників, що належать до різних розрядів. |
1 |
|
110. |
Приставний н у формах особових і вказівних займенників. |
1 |
|
111. |
РМ №22. Аналіз письмового твору. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми (наприклад: «Як минув день», «Чого ми сьогодні навчились», «Як уберегтися від захворювань») з використанням питальних і відносних займенників. |
1 |
|
112. |
Правопис заперечних займенників. Складання письмових мікровисловлень (реплік), які містять відмову від пропозиції, що загрожує життю або здоров’ю людини, з використанням заперечних займенників. |
1 |
|
113 114. |
Написання разом і через дефіс неозначених займенників. |
2 |
|
115. |
Написання займенників із прийменниками окремо. |
1 |
|
116. |
Контрольний диктант № 2. |
1 |
|
117. |
РМ №23. Есе світоглядного змісту(орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної землі», «У чому полягає життєвий успіх») |
1 |
|
118. |
КР №8. «Займенник» |
1 |
|
119. |
Повторення в кінці року. Лексикологія. Фразеологія. |
1 |
|
120. |
Словотвір та орфографія. |
1 |
|
121 122. |
Морфологія й орфографія. |
2 |
|
9 клас
№ з/п |
Зміст програмового матеріалу |
К/ год |
Дата |
1 |
Вступ. Розвиток української мови. |
1 |
|
2 |
Розвиток мовлення. Повторення й узагальнення вивченого про мовлення. Види мовленнєвої діяльності. Різновиди аудіювання та читання. Стилі, типи мовлення (повторення). Жанри мовлення. |
1 |
|
3 |
Розвиток мовлення. Вимоги до мовлення. Мовленнєва ситуація. Особливості спілкування в інтернет-просторі. Уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам. |
1 |
|
4 |
Розвиток мовлення. Складання діалогів відповідно на актуальні й цікаві для учнів теми. Складання та обговорення переліку умов успішного спілкування в сучасному молодіжному середовищі. |
1 |
|
Повторення вивченого у 8 класі
|
|||
5 |
Граматична основа речення. Односкладне й двоскладне речення. |
1 |
|
6 |
Розділові знаки у простому ускладненому реченні. |
1 |
|
7 |
Розвиток мовлення. Вибірковий усний переказ тексту художнього стилю. |
1 |
|
8 |
Розвиток мовлення. Ділові папери. Резюме. |
1 |
|
Синтаксис. Пунктуація. Пряма і непряма мова
|
|||
9 |
Пряма і непряма мова. Заміна прямої мови непрямою. |
1 |
|
10 |
Розділові знаки при прямій мові. |
1 |
|
11 |
Цитата як спосіб передачі чужої мови. |
1 |
|
12 |
Діалог. Інтонація речень із діалогом. Розділові знаки при діалозі. |
1 |
|
13 |
Розвиток мовлення. Складання й розігрування діалогів-обговорень з різними спів-розмовниками — товаришем (неформальне спілкування) та вчителем в офіційній ситуації та діалогу-домовленості з відповідною аргументацією. |
1 |
|
14 |
Контрольна робота. Повторення вивченого. Синтаксис. Пунктуація. Пряма і непряма мова. Тест. |
1 |
|
Складне речення, його ознаки. Складносурядне речення
|
|||
15 |
Складні речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв'язком. |
1 |
|
16 |
Складносурядне речення, його будова й засоби зв'язку між його частинами. |
1 |
|
17 |
Розвиток мовлення. Стислий усний переказ тексту публіцистичного стилю (за складним планом). |
1 |
|
18 |
Розвиток мовлення. Контрольна робота. Докладний письмовий переказ тексту публіци-стичного стилю з творчим завданням. |
1 |
|
19 |
Розвиток мовлення. Аналіз письмового переказу. |
1 |
|
20 |
Смислові зв'язки між частинами складносурядного речення. |
1 |
|
21 |
Розділові знаки між частинами складносурядного речення. |
1 |
|
Складнопідрядне речення
|
|||
22 |
Складнопідрядне речення, його будова і засоби зв'язку в ньому. |
1 |
|
23 |
Підрядні сполучники й сполучні слова у складнопідрядних реченнях. |
1 |
|
24 |
Розвиток мовлення. Усний твір-роздум у публіцистичному стилі мовлення на суспільну тему. |
1 |
|
25 |
Розвиток мовлення. Контрольна робота. Есе на тему «Що робить мене щасливим(ою)» з використанням складнопідрядних речень. |
1 |
|
26 |
Основні види складнопідрядних речень. Складнопідрядні речення з підрядними означальними. |
1 |
|
27 |
Складнопідрядні речення з підрядними з'ясувальними. |
1 |
|
28 |
Складнопідрядні речення з підрядними обставинними місця та часу. |
1 |
|
29 |
Контрольний семестровий диктант. |
1 |
|
30 |
Аналіз семестрового диктанту. |
1 |
|
31 |
Розвиток мовлення. Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально-етичну або суспільну тему. |
1 |
|
32 |
Повторення й узагальнення вивченого. |
1 |
|
ІІ семестр
Кількість уроків – 36 Розвиток мовлення – 7 |
Контрольних робіт – 3 Контрольний диктант – 1 |
Контрольний переказ – 1 Контрольний твір – 1 |
Усний твір – 1 Читання вголос – 1 |
№ |
Зміст програмового матеріалу |
К-ть год. |
Дата |
|
33 |
Складнопідрядні речення з підрядними частинами способу дії й ступеня та з підрядними порівняння. |
1 |
|
|
34 |
Складнопідрядні речення з підрядними частинами причини та наслідку. |
1 |
|
|
35 |
Розвиток мовлення. Ділове мовлення. Заява. |
1 |
|
|
36 |
Складнопідрядні речення з підрядними частинами мети, умови, допусту. |
1 |
|
|
37 |
Розділові знаки між частинами складнопідрядного речення. |
1 |
|
|
38 |
Розділові знаки у складнопідрядному реченні з кількома підрядними частинами. |
1 |
|
|
39 |
Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами. |
1 |
|
|
40 |
Контрольна робота. Складносурядне і складнопідрядне речення. Тест. |
1 |
|
|
Безсполучникове складне речення
|
||||
41 |
Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між його частинами. |
1 |
|
|
42 |
Розділові знаки в безсполучникових реченнях (кома і крапка з комою). |
1 |
|
|
43 |
Розділові знаки в безсполучникових реченнях (двокрапка). |
1 |
|
|
44 |
Розділові знаки в безсполучникових реченнях (двокрапка). |
1 |
|
|
45 |
Розвиток мовлення. Діалог-обговорення актуальної теми. |
1 |
|
|
4647 |
Розвиток мовлення. Контрольна робота. Написання твору-роздуму на морально-етичну тему в публіцистичному стилі на одну з тем: «Як відшукати свій шлях у житті», «Чи зможуть із часом селфі замінити родинні фотографії» з використанням безсполучникових речень. |
2 |
|
|
48 |
Розділові знаки в безсполучникових реченнях (тире). |
1 |
|
|
49 |
Розділові знаки в безсполучникових реченнях (тире). |
1 |
|
|
50 |
Контрольна робота. Складнопідрядне речення. Безсполучникове складне речення . Тест. |
1 |
|
|
Складне речення з різними видами зв'язку
|
||||
51 |
Складне речення із сурядним і підрядним зв’язком. |
1 |
|
|
52 |
Розділові знаки у складному реченні із сурядним і підрядним зв’язком. |
1 |
|
|
53 54 |
Складне речення із сполучниковим і безсполучниковим зв’язком, розділові знаки у них. |
2 |
|
|
55 |
Використання складних синтаксичних конструкцій у художніх описах. |
1 |
|
|
56 |
Розвиток мовлення. Вибірковий усний переказ тексту наукового стилю (із використанням складних речень з різними видами зв’язку). |
1 |
|
|
57 |
Розвиток мовлення. Контрольна робота. Вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю (із використанням складних речень з різними видами зв’язку). |
1 |
|
|
Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності
|
||||
58 |
Текст, його основні ознаки. Будова тексту. Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті й абзаці. |
1 |
|
|
59 |
Види й засоби міжфразового зв’язку. |
1 |
|
|
60 |
Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях. |
1 |
|
|
61 |
Контрольна робота. Складне речення з різними видами зв'язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності. Тест. |
1 |
|
|
62 |
Розвиток мовлення. Тези прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної статей. |
1 |
|
|
63 |
Розвиток мовлення. Конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту. |
1 |
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого |
||||
64 |
Мовні аспекти вивчення речення (порядок слів у реченні, граматична основа). |
1 |
|
|
65 |
Мовні аспекти вивчення речення (види речень). |
1 |
|
|
66 |
Орфографія. |
1 |
|
|
67 |
Пунктуація. |
1 |
|
|
68 |
Контрольний семестровий диктант. |
1 |
|
|
69 |
Аналіз контрольного диктанту. |
1 |
|
|
70 |
Підсумковий урок |
1 |
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар